prastorfare

Alla inlägg den 18 december 2011

Av Julia A.P - 18 december 2011 18:05

Jahapp idag är det Söndag igen :( imoorn äre bajs skola... Åh längtar så j*vla mkt till lovet och julafton!!

Aja nu ska vi se det posetiva att det är Söndag :). Ja, idag har jag haft dressyrlektion där vi har tränat på rakriktning. Det betyder att hästarna ska kunna använda båda sidorna lika mkt. Hästarna har ju alltid en svag och en stark sida. I den svaga sidan är det lätt att böja hästen men halsen viker sig och den går inte lika fint som när man ställer i den starka sidan. Den sidan stödjer inte på bettet utan bara viker sig.

I den starka sidan stödjer den på bettet och om man försöker ställa den så kör den upp nosen i vädret och tutar på.

Den svaga sidan kallas den korta sidan, och den starka ja det kan ni ju gissa, den långa.

Så det vi gjorde på lektionen var att försöka göra den svaga sidan lång genom att ställa den starka sidan hela tiden.

Jag fick Daisy och det gick faktiskt jättebra! Hon var ganska stark i sin starka sida, men i den svaga sidan ville hon vika halsen. I slutet när vi skulle ställa dem i deras svaga sida men inte för mycket, så vek hon på halsen och då sa Jessica att jag skulle ställa i hennes starka sida istället (höger), och då sänkte hon huvudet och gick jättefint! så jag är jättenöjd! Det jag ska tänka på bara är att sitta ner på rumpan mer och sjunka ner i sadeln. Och jag blir bättre och bättre på det!

Här får ni lite bilder av Caroline Kinnunen! :) (på mig och Daisy ;)

       

/Juliis<33

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja! Jag är en tjej född 1998 och har intresse för hästar och kaniner.Har haft två kaniner men tyvärr var räven här och sen kan ni ju tänka ut vad som hände :(. Men i juni kommer två till kaninungar!
Mina älsklingar i stallet är Chico och Tuva, gillar äv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är bloggen bra?
 Ja!
 Nej!
 Kan bli bättre
 Nja det är väl ok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards