prastorfare

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Julia A.P - 7 mars 2012 20:56

Har kommit hem från Nicolina och dem nu har ont i magen :/. Men här kommer del två av novellen!

”Hej, jag heter Mariell!”

”Hej, jag heter Tess.”

De skakade hand och såg varandra i ögonen. Mariell hade ljust chokladbruna ögon som såg vänliga ut. Hon var iklädd endast i en kort kjol och ett vitt linne. Över ena ögat löpte ett stort ärr. Det påminde Tess om något men hon kunde inte minnas vad.

”Är du typ agent eller nåt? Det ser ut som det.”

”Gör det? Egentligen får jag inte säga något men ja det är jag.”

”Nice! Haha jag vet, jag beter mig som typ som om jag är tretton eller nåt...”

”Nej då.”

”Ja men vad gör du här?”

”Jag ska ta fast en mördare.”

”Ok, jag är här på semester men jag kan hjälpa dig om du vill!”

”Ja, varför inte?”

”Ok, vart ska vi?”

”Kimpton hotell.”

”Okej då åker vi! Taxi!”

De satte sig i den gula taxin och körde iväg. 

”Var vill ni åka?”

“Hotell Kimpton.”

Taxin svängde ut mot motorvägen och de var på jakt efter Sarek.


Taxin stannade utanför ett lyxigt vitt hotel. Marmortrappan var nystädan och de blänkte i solskenet. Det luktade starkt av rengöringsmedel och cigarettrök. På ett av trappstegen satt en man och rökte. Han var svarthyad och hade ett grovt ansiktsutryck. Hans hy var fettig och naglarna gula, vilket menade på att han rökte. Äckligt. Hans ögonvitor var också gula. Stackare… 

När Tess gick förbi honom tog han tag i hennes ben och såg rakt upp i hennes ögon. Hon ryggade tillbaka och drog i benet. Men han höll ett stadigt grepp och fortsatte att se henne i ögonen. Hon stod som paralyserad när Mariell ryckte in.

”Rör inte min kompis”, sa hon och sparkade till hans arm.”Släpp henne.” ”Nu”, sa hon igen med eftertryck.”Kom nu Tess.” Hon drog i Tess. 

När de kom in genom dörren hade Tess fått tillbaka talförmågan. 

”Vad hände?” frågade hon med konstig röst.

”Du blev typ hypnotiserad eller vad det nu heter av den där mysko mannen som rökte, och han ba tog tag i ditt ben och ba ”Jag tänker inte släppa dig” och jag ba ”släpp min polare och han ba tittade på mig och ba…”

”Mariell ta det lugnt jag fattar.”

Mariell tog ett djupt andetag och nickade. De gick till lobbyn och frågade var Sarek höll hus. Han var i rum 545 högst upp. Jävlar vad stort det här hotellet var. de gick igenom den gigantiska lobbyn som bestod av mini glasbord som säkert kostade några tusenlappar, skinnstolar som också säkert kostade lika mycket. Väggarna var av sidentapet (omg de är verkligen rika här). De gick till den gyllende hissen. Den var av rent guld (kanske inte riktigt men nästan!). De åkte upp till den trettionde våningen. Det plingade i klockan (gammeldags?) och hissen stannade. De gick ur och det var nära att Tess fasnade för att Mariell var så seg på att gå ut. Korridoren täcktes av en röd matta som var utrullad från rum 515 längst till höger till rum 545 längst till vänster. Hissen var ungefär i mitten av korridoren. De började att gå mot höger och stannade framför rum 545. tess drog upp sin pistol och slog upp dörren. 

Rummet var en ända röra. Kläder låg huller om buller stolarna var slängda och bordet låg uppochner. Tess gick runt i rummet och letade efter bevis på att Sarek hade varit här. Tyvärr hittade de inget. Plötsligt hördes ett skott och Tess vände sig snabbt om och såg ett hål i dörren hon sprang till dörren och öppnade den. Hon gjorde sitt livs största misstag. Att vända ryggen åt dörren. Hon skrek till och tog sig på låren. Handen färgades röd och allt svartnade.

Av Julia A.P - 7 mars 2012 16:52

Jag är med i fototävlingen på Kristins blogg http://ilkristin.blogg.se

Jag tävlar med den här bilden:

 

Av Julia A.P - 7 mars 2012 16:33

Tjenare! Har varit hemma nu i ca 30 min har inte gjort så mkt. Skulle ju redovisa engelska idag oxå men hann inte får göra det typ på fredag. Är fett less på skolan as jobbigt med matten och svenskan. Vill bara ha sommarloov! Ni skulle ju få bilder på böckerna men jag fattar inte hur man laddar upp bilder från min mobil så får fråga natalia imorn. Men lovar att ni får bilder i vilket fall som helst!

Har ju inte tagit så mycket nya bilder heller men det kommer senare när det blir lite varmare väder för då e det roligare att fota :). Men ikväll när vi kommer hem från Nicolina och Jonathan kommer andra delen från min novell upp! Så håll utkik!

/Julia<3

Av Julia A.P - 7 mars 2012 07:28

Bussen kommer om typ 20 min så jag har lite tid på mig. Ska nog redovisa engelska idag, antingen på kp eller innan. Igår så hadevi bild oxå och jag blev klar med min bok! Bildläraren gav mig bara bra kritik så jag är jättenöjd! vill ha ett A hoppas, hoppas, hoppas. Ni får bild ikväll.

Pratade med mamma om kaniner igår och det gick bra! Vi får vänta och se och om vi ska ha kommer det till våren... Gud då har jag hela sommaren!

Nu kommer jag inte på ng mer att skriva.. juste ikväll/eftermidda ska vi till Nicolina och Jonathan för Jonathan fyller år :).

Aja ciao! (ni skulle få dagens outfit oxå MEN vi har ingen förbannad stor spegel! bara små i badrummet -.-)



 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja! Jag är en tjej född 1998 och har intresse för hästar och kaniner.Har haft två kaniner men tyvärr var räven här och sen kan ni ju tänka ut vad som hände :(. Men i juni kommer två till kaninungar!
Mina älsklingar i stallet är Chico och Tuva, gillar äv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är bloggen bra?
 Ja!
 Nej!
 Kan bli bättre
 Nja det är väl ok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards